Nationaal voorleesontbijt op 23 januari

Op woensdag 23 januari aanstaande is het Nationale Voorleesontbijt. Wist je dat voorlezen ontzettend belangrijk is voor de taalontwikkeling, het opdoen van kennis over de wereld, verrijking van de woordenschat en het stimuleren van de fantasie en leerprestaties van kinderen? Bovendien raken kinderen hierdoor vertrouwd met boeken en dit is een basis voor hun eigen leesmotivatie. Voorlezen dóet lezen!

Vandaar dat wij ook op woensdag 23 januari meedoen aan het landelijke Voorleesontbijt. Het is de bedoeling dat ieder kind die dag een ontbijtje mee naar school neemt. In iedere groep leest een andere leerkracht het eerste half uur een winterverhaal voor, terwijl de kinderen genieten van hun ontbijt.